Osallistuin kesäkuun alussa Petra Veikkolan @petraveikkolaphotography ja Erika Välimäen @helmivillakko järjestämälle Brändipäivälle. Kurssipaikkana oli Tampereella sijaitseva idyllinen Villa Wivi, josta tämä postauksen kuvatkin on otettu. Esteettisenä ihmisenä nautin miljööstä lähes yhtä paljon kuin itse päivän annista...
Brändipäivä oli koko päivän workshop, jossa me osallistujat perehdyimme brändin rakentamiseen niin visuaalisesti kuin strategisestikin. Mietimme, mistä brändin sanoma koostuu ja miten kehittää brändin visuaalista ilmettä siten, että se tavoittaa omat unelma-asiakkaamme.
Päivä koostui sekä teoriasta että käytännöstä, jossa luento-osuuksien väliin oli suunniteltu aiheeseen liittyvä workshop-työskentelyä. Keskustelimme visuaalisesta markkinoinnista (mm. somesisällön visuaalisuudesta) ja erityisesti siitä, miten saamme luotua yritykselle tai itselle omannäköisen visuaalisen ilmeen brändikuvien avulla sekä viestimään brändin sanomaa sosiaalisessa mediassa.
Saimme vinkkejä ja niksejä yhtenäisen visuaalisen ilmeen luomiseen väreillä sekä hyvin suunnitelluilla kuvilla. Kävimme mm. väriteoriaa läpi ja miten sitä voi hyödyntää omissa kuvissa. Päivän aikana teimme kuvausharjoituksen ja pääsimme stailaamaan ja harjoittelemaan brändikuvien luomista omalle yritykselle ja/tai itselle.
Brändipäivä oli todella mielenkiintoinen ja asia oli minulle enemmän kuin ajankohtainen. Molemmat luennoitsijat olivat oman alansa asiantuntijoita ja osasivat kertoa asiat selkeästi. Kurssille osallistujia oli ympäri Suomea ja hyvin kirjava joukko brändäyksestä kiinnostuneita. Kurssipäivän annin lisäksi sain myös uusia tuttavuuksia...
Brändipäivän jälkeen olen työstänyt oman yritykseni brändiä tietoisemmin.
Olen miettinyt brändiäni sekä konkreettisesti että ajatuksen tasolla; mitä haluan yritykselläni viestittää, minkälainen ulkoasu yritykselläni on (Facebook- ja Instagram-tili, käyntikortit, flaijerit ja kotisivut) ja mitä arvot ovat tärkeitä. Olen jopa miettinyt, mitä viestitän vaatetuksella ja "ulkoisella habituksellani", kun edustan yritystäni. Paljon siis asioita mietittäväksi ja pohdittavaksi.
Huomaan, että Brändipäivän jälkeen asioiden prosessointi on lähtenyt kunnolla vauhtiin ja se on myös selkiyttänyt niitä. Oman yrityksen suunta alkaa pitkän etsikkoajan jälkeen vähitellen hahmottua. Tämä yhden päivän kurssi antoi ainakin minulle loistavan tilaisuuden ja uusia työkaluja työstää asioita eteenpäin.
Päivän jälkeen oli monta ajatusta ja ideaa rikkaampi.
Vaikka päivä oli ollut pitkä, olin enemmän kuin innoissani...vähän kaikesta.
Tätä minä olin lähtenyt hakemaan. Hyvä kurssi esteettisesti kauniissa ympäristössä.
JUST LOVED IT!
Kommentit
Lähetä kommentti