Siirry pääsisältöön

Brändipäivän satoa


Osallistuin kesäkuun alussa Petra Veikkolan @petraveikkolaphotography ja Erika Välimäen @helmivillakko järjestämälle Brändipäivälle. Kurssipaikkana oli Tampereella sijaitseva idyllinen Villa Wivi, josta tämä postauksen kuvatkin on otettu. Esteettisenä ihmisenä nautin miljööstä lähes yhtä paljon kuin itse päivän annista...




 
 
 
 
Brändipäivä oli koko päivän workshop, jossa me osallistujat perehdyimme brändin rakentamiseen niin visuaalisesti kuin strategisestikin. Mietimme, mistä brändin sanoma koostuu ja miten kehittää brändin visuaalista ilmettä siten, että se tavoittaa omat unelma-asiakkaamme.
 
 
 
 
 

 
 
 
Päivä koostui sekä teoriasta että käytännöstä, jossa luento-osuuksien väliin oli suunniteltu aiheeseen liittyvä workshop-työskentelyä. Keskustelimme visuaalisesta markkinoinnista (mm. somesisällön visuaalisuudesta) ja erityisesti siitä, miten saamme luotua yritykselle tai itselle omannäköisen visuaalisen ilmeen brändikuvien avulla sekä viestimään brändin sanomaa sosiaalisessa mediassa.

 
 
 




Saimme vinkkejä  ja niksejä yhtenäisen visuaalisen ilmeen luomiseen väreillä sekä hyvin suunnitelluilla kuvilla. Kävimme mm. väriteoriaa läpi ja miten sitä voi hyödyntää omissa kuvissa. Päivän aikana teimme kuvausharjoituksen ja pääsimme stailaamaan ja harjoittelemaan brändikuvien luomista omalle yritykselle ja/tai itselle.
 
 
 

 
 

Brändipäivä oli todella mielenkiintoinen ja asia oli minulle enemmän kuin ajankohtainen. Molemmat luennoitsijat olivat oman alansa asiantuntijoita ja osasivat kertoa asiat selkeästi. Kurssille osallistujia oli ympäri Suomea ja hyvin kirjava joukko brändäyksestä kiinnostuneita. Kurssipäivän annin lisäksi sain myös uusia tuttavuuksia...







Brändipäivän jälkeen olen työstänyt oman yritykseni brändiä tietoisemmin.
Olen miettinyt brändiäni sekä konkreettisesti että ajatuksen tasolla; mitä haluan yritykselläni viestittää, minkälainen ulkoasu yritykselläni on (Facebook- ja Instagram-tili, käyntikortit, flaijerit ja kotisivut) ja mitä arvot ovat tärkeitä. Olen jopa miettinyt, mitä viestitän vaatetuksella ja "ulkoisella habituksellani", kun edustan yritystäni. Paljon siis asioita mietittäväksi ja pohdittavaksi.
 
 
 
 
 
 
 
 
Huomaan, että Brändipäivän jälkeen asioiden prosessointi on lähtenyt kunnolla vauhtiin ja se on myös selkiyttänyt niitä. Oman yrityksen suunta alkaa pitkän etsikkoajan jälkeen vähitellen hahmottua.  Tämä yhden päivän kurssi antoi ainakin minulle loistavan tilaisuuden ja uusia työkaluja työstää asioita eteenpäin.
 
 
 
 
Päivän jälkeen oli monta ajatusta ja ideaa rikkaampi.
Vaikka päivä oli ollut pitkä, olin enemmän kuin innoissani...vähän kaikesta.
Tätä minä olin lähtenyt hakemaan. Hyvä kurssi esteettisesti kauniissa ympäristössä.
 
 
JUST LOVED IT!
 
 
 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mikä ihmeen jouluswag?

Ovikoriste eli swag on perinteisen kranssin rinnalle noussut trendikäs joulukodin koriste. Sen voi seppeleen tavoin ripustaa oveen, seinälle, takan ylle, seinäkoristeeksi kotiin, terassille tai parvekkeelle.  Swag tulee Yhdysvalloista sekä Aasiasta, joissa se on ollut jo pitkään suosittu. Amerikkalainen tyyli on runsas ja näyttävä, kun taas aasialainen on hillitympi.  Jouluswag sopii monenlaiseen kotiin ja erilaisten koristeiden avulla siitä pystyy räätälöimään jokaisen tyyliin sopivan.   Swag muistuttaa ylösalaisin käännettyä kimppua. Sen suomalaisempi nimi voisi olla vaikkapa jouluvihta tai - vasta.  Swag rakentuu kestävistä havuista sekä esimerkiksi kuivakukista. Kauniisti kuivuvat leikkomateriaalit, kuten eucalyptus, sekä nauhat ja joulukoristeet viimeistelevät ilmeen. Suomalaiseen swagiin voi yhdistää hyvin luonnonmateriaaleja; koivunoksaa, sammalta, tuohta ja käpyjä.   Lähde: eKukka.fi Minä innostuin kokeilemaan oman jouluswagin tekemistä, johon sain mater...

STAILIAMO:n kurssipaketti laajenee Aarrekartta-työpajalla

Olen jo pitkään työstänyt STAILIAMO:n palveluja ja tässä prosessissa olen jättänyt jonkin aikaa sitten sisustussuunnittelun pois. Palveluihin kuuluu edelleen sisustusneuvonta, asunto- ja tilastailaus sekä erilaiset kurssit .  Uusin tulokas kurssitarjontaani on Aarrekartta-työpajat, mutta mitä se on? Siitä kerron seuraavassa lisää. Elämme kiireistä arkea, jossa omille unelmille ja ajatuksille ei aina tunnu jäävän tilaa. Siksi on tärkeä pysähtyä ja antaa itselleen lupa unelmoida. Yksi tehokas tapa tuoda omat haaveet konkreettisiksi ja saada ne osaksi jokapäiväistä elämää on ns. aarrekarttamenetelmä, joka auttaa meitä manifestoimaan unelmamme. Aarrekartta-menetelmä on työkalu unelmiesi toteutumiseen Aarrekartta on visuaalinen ilmentymä omista unelmista. Se voi olla kollaasi kuvista, sanoista tai symboleista, jotka heijastavat asioita, joita haluat saavuttaa tai vetää puoleesi elämässä. Kartta toimii muistutuksena ja inspiraationa siitä, mikä on sinulle tärkeää ja se auttaa sinua pitäm...

Tekoäly apuna sisustusneuvonnassa ja yrittäjyydessä

Tekoäly tarjoaa sisustusneuvontaan ja sisustusalan yrittäjille tehokkaita työkaluja yritystoiminnan kehittämiseen. Tekoälyä hyödyntämällä voi parantaa esim. asiakaskokemusta, tehostaa työprosesseja ja kasvattaa yrityksen näkyvyyttä verkossa. Tässä postauksessa kerron, miten minä olen hyödyntänyt tekoälyä. Tekoäly sisustusideoiden ja inspiraatioiden lähteenä Tekoälypohjaiset työkalut, kuten kuvageneraattorit ja visuaaliset hakupalvelut auttavat löytämään trendikkäitä sisustusideoita nopeasti. Käytössäni ovat Chat GPT ja Canvan tekoälytyökalut, josta jälkimmäistä käytän pääasiassa sisustuskuvien luomiseen. Tekoälyn tuottamat kuvat toimivat samalla tavalla sisustusideoiden ja inspiraatioiden  lähteenä, kuin Pinterestistä haetut kuvat, vaikka ne eivät olekaan todellisia kuvia.  Kuvien luonnissa on tärkeätä miettiä, mitä sanoja käytät "prompteina". Toisinaan (ja usein) tuotokset ovat epäkelpoja, mutta aiheita/sanoja tarkentamalla ja toistoilla tekoäly jaksaa luoda lukemattomia ker...