Nykyään on tarpeellista (ja trendikästä) tehdä palvelumuotoilua, joka yritykseni kohdalla taitaa tarkoittaa enemmänkin nykyisten palveluiden suunnittelua asiakasystävällisemmäksi ja toiminta-ajatukseni selkiyttämistä. Kehitystyö on todellakin käynnistynyt jonkinasteisella "aivomyrskyllä" ja sen pohjalta olen lähtenyt vähitellen viitoittamaan yritykselle hieman uutta suuntaa.
Sisustuspalvelua tarjoavana yrityksenä olen yrittänyt kohdentaa asiakaskuntaani ja palvelujani selkeämmiksi. Erilaisille koulutustapahtumille ja pienille kursseille on ollut ihan selvästi kysyntää ja tätä palvelua olen lähtenyt miettimään uudelleen. Kurssitarjontaa olen pyrkinyt muokkaamaan niin, että kurssit olisivat luonteeltaan hieman erilaisia; yhden illan teemaillasta laajempiin kurssikokonaisuuksiin.
Sain kehiteltyä 4-5 erilaista kurssipakettia, joita täytyy vielä vähän hioa. Tämän lisäksi olen ajatellut pitää pieniä webinaareja aina silloin tällöin. Ajatustyötä olen tehnyt jo pitkään ja vihdoinkin sain kirjattua niitä ylös. Projekti jatkuu edelleen ja tavoitteena on, että niistä jalostuu jotain mukavaa kaikille sisustuksesta kiinnostuneille.
Sisustusneuvontoihin olen luonnostellut myös erilaisia paketteja, jolloin asiakkaan on helpompi hahmottaa, mitä on tilaamassa ja ostamassa. Kaiken tämän lisäksi olen miettinyt yritykselleni jonkinlaista fyysistä tilaa, jossa voin toteuttaa kurssitoimintaa ja käyttää lähialueen yrityksiä yhteistyökumppaneina. Jotain ajatuksia on jo ilmassa, mutta mitään konkreettista ei ole vielä tässä vaiheessa kerrottavana.
Ikuisuusprojektini on ollut kotisivujen päivittäminen uusiksi. Kun perustin yritykseni vuonna 2016, minulla oli tärkeintä saada kotisivut mahdollisimman nopeasti teetetyksi. Siinä hötäkässä en paljon miettinyt kotisivujen toimivuutta ja täytyy sanoa, että tällä kokemuksella ne olisivat hyvinkin erilaiset kuin nykyiset. Uuden kotisivujen myötä pitäisi uusia myös yritykseni valokuvia eli sekä henkilökuvat että muu kuvamateriaali. Käytän jonkun verran itse ottamiani kuvia (varsinkin somessa), mutta hieman laajempi brändin tarkistus voisi olla jossain vaiheessa paikallaan.
Paljon on asioita "kytemässä pinnan alla". Aika näyttää, miten nämä toteutuvat; osa varmasti paremmin kuin toiset, mutta onpahan ainakin suunnitelmia - ja visioita.
Kommentit
Lähetä kommentti