Siirry pääsisältöön

Stailaus ja tuotekuvaus

Viime syksynä täydensin visualistiopintojani stailaus ja tuotekuvaus- kurssilla. Opinnot olivat minulle monella tavalla todella hyödylliset. Sain paljon uutta tietoa ja kokemusta sekä älypuhelimella että järjestelmäkameralla valokuvaamiseen. Aina silloin tällöin innostun tuottamaan ylimääräistä materiaalia pelkästään harjoitellakseni ja ylläpitääkseni taitojani...


Visuaalisesti ja esteettisesti kauniit kuvat

Haen paljon ideoita ja vaikutteita ympäriltäni. Minulle visuaalisuus ja esteettisesti kauniit kuvat ovat jopa intohimo. Opintojen jälkeen olen huomannut, että kiinnitän mainoksissa enemmän huomiota stailaukseen kuin itse tuotteeseen. Analysoin kuvia omien havaintojeni kautta ja yritän oppia myös niistä. Haluaisin hyödyntää oppimaani enemmän ja useammin, mutta valitettavasti vapaa-aikani on tällä hetkellä rajallista. Kun stailaus- ja kuvausinto iskee, voin tehdä sitä vaikka ruoanlaiton yhteydessä...



Visuaalisen myynnin ja markkinoinnin apuvälineinä toimivat Pinterest ja CanvaPro

Haen visuaalisia ideoita kaikkialta ympäristöstäni. Minulla visuaalisen myynnin ja markkinoinnin innostuksen apuvälineinä toimivat Pinterest ja CanvaPro. Pinterest on minulle ehdottomasti sellainen paikka, josta haen sekä kuvausaiheideoita että vinkkejä valokuvien ottamiseen. Viime aikoina minua on alkanut kiinnostamaan myös videot, mutta toistaiseksi pysyn vielä stillkuvissa.  CanvaPro:lla saan työstettyä monipuolista materiaalia ja paikkana se on melkoinen "visuaalisen materiaalipankin runsaudensarvi".


Minkälaista kuvamateriaalia yrityksellä on käytössä?

Ei ole ihan sama minkälaista kuvamateriaalia yrityksellä on  käytössä mainonnassa ja sosiaalisessa mediassa. Kuvat pysäyttävä ja herättävät mielenkiinnon. Kuvien käyttämiseen kannattaa oikeasti panostaa ja tarvittaessa kääntyä ammattilaisen puoleen. Hyvät kuvat kertovat tuotteesta ja yrityksestä. Sanonta "yksi kuva vastaa tuhatta sanaa" pitää tässä kohtaa ehdottomasti paikkansa. Parhaimmillaan niillä luodaan (ostohalun lisäksi) tunnelmaa, mielikuvia tai tarinaa, joka jää mieleen. Vaikka minulla on jo jonkinlaiset valokuvaustaidot, yrityskuvissa olen panostanut myös laadukkaisiin ammattilaisten ottamiin valokuviin. Toisinaan on perusteltua satsata enemmän kuviin, sillä hyvin suunnitellulla kuvapankilla saat monipuolista materiaalia yrityksen käyttöön.





Tällä hetkellä pystyn mukavasti yhdistämään sisustussuunnittelun, visualistina toimimisen ja valokuvaamisen. Olen päässyt kokeilemaan myös kuvausassistenttina olemista valokuvaaja Elli Halosen kanssa ja tätä työtä tekisin mielelläni enemmänkin. Viime kevään sisällöntuotannon opinnot täydentää vielä lisää omaa osaamistani, joten olen jo pitempään miettinyt, olisiko tässä jopa  STAILIAMO:n uusi palvelupaketti yrityksille...


...nähtäväksi jää.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vuokra-asunnon stailaus, osa 1/ KEITTIÖ

Pääsin maaliskuussa stailaamaan erään kolmion, joka on menossa vuokralle. Halusin tehdä tyhjistä huoneista hieman kutsuvamman, joten stailasin keittiön, yhden makuuhuoneen ja kylpyhuoneen.  Koska kuvia tulisi yhteen postaukseen liian paljon, jaoin ne huoneittain kukin omiksi postauksiksi. Tässä olisi teille keittiö ja sen muutos...   Stailattavana oli peruskolmio (3 huonetta, keittiö ja parveke). Talo on rakennettu 60-luvulla ja viimeisinä vuosina siinä on tehty isoimmat remontit (ikkunat, katto, julkisivu ja viimeksi putkiremontti). Asunto on ollut usean vuoden vuokrattuna, mutta nyt haluttiin vähän päivittää pintoja ja kalustaa huoneita. Keittiössä remontti on tehty 2000-luvun alussa ja kaapistoille ei ole sen jälkeen tehty mitään. Nyt oli tarpeen tehdä pientä päivitystä pinnoissa, joten tapetti otettiin pois ja seinät maalattiin Tikkurilan Paperi-sävyllä. Ensimmäisessä kuvassa olen tuonut jo huonekalut ja verhon, mutta sisustuksen viimeistely on vielä tekemättä.

Mikä ihmeen jouluswag?

Ovikoriste eli swag on perinteisen kranssin rinnalle noussut trendikäs joulukodin koriste. Sen voi seppeleen tavoin ripustaa oveen, seinälle, takan ylle, seinäkoristeeksi kotiin, terassille tai parvekkeelle.  Swag tulee Yhdysvalloista sekä Aasiasta, joissa se on ollut jo pitkään suosittu. Amerikkalainen tyyli on runsas ja näyttävä, kun taas aasialainen on hillitympi.  Jouluswag sopii monenlaiseen kotiin ja erilaisten koristeiden avulla siitä pystyy räätälöimään jokaisen tyyliin sopivan.   Swag muistuttaa ylösalaisin käännettyä kimppua. Sen suomalaisempi nimi voisi olla vaikkapa jouluvihta tai - vasta.  Swag rakentuu kestävistä havuista sekä esimerkiksi kuivakukista. Kauniisti kuivuvat leikkomateriaalit, kuten eucalyptus, sekä nauhat ja joulukoristeet viimeistelevät ilmeen. Suomalaiseen swagiin voi yhdistää hyvin luonnonmateriaaleja; koivunoksaa, sammalta, tuohta ja käpyjä.   Lähde: eKukka.fi Minä innostuin kokeilemaan oman jouluswagin tekemistä, johon sain materiaalit meidän puutarhast

Vihdoinkin toimistolla!

Niin siinä sitten kävi, että asiat toimiston suhteen alkoivat edetä vauhdilla. Löysin tämän hetkiseen tilanteeseen erinomaisen toimistotilan aivan Rauman keskustan läheisyydestä. Kävin katsomassa sitä jokin aika sitten ja mietin asiaa yhden viikonlopun yli. Päätöksen tekeminen oli loppujen lopuksi helppoa, sillä vuokra on edullinen ja taloudelliset riskit ovat todella pienet.  Tila sijaistee ns. vanhassa verotalossa, jossa toimistotiloja on vapautunut monen kerroksen verran "vapaille markkinoille". Kiinteistön osti helsinkiläinen kiinteistösijoitusfirma ja nyt se alkanut vähitellen täyttyä vuokralaisista. Olin siinä mielessä vielä onnekas, että minulla oli vara valita  kahdesta huoneistosta ja lopulta päädyin valitsemaan isomman (n. 20 neliön) tilan talon 4. kerroksesta. Haaveet katutason tilasta olin haudannut jo vähän aikaisemmin liian korkean hinnoittelun vuoksi ja tämä ratkaisu tuntui tässä kohtaa hyvältä. Talo on rakennettu 1963 ja siellä on nähtävillä paljon vielä ajan