Siirry pääsisältöön

Stailaus ja tuotekuvaus

Viime syksynä täydensin visualistiopintojani stailaus ja tuotekuvaus- kurssilla. Opinnot olivat minulle monella tavalla todella hyödylliset. Sain paljon uutta tietoa ja kokemusta sekä älypuhelimella että järjestelmäkameralla valokuvaamiseen. Aina silloin tällöin innostun tuottamaan ylimääräistä materiaalia pelkästään harjoitellakseni ja ylläpitääkseni taitojani...


Visuaalisesti ja esteettisesti kauniit kuvat

Haen paljon ideoita ja vaikutteita ympäriltäni. Minulle visuaalisuus ja esteettisesti kauniit kuvat ovat jopa intohimo. Opintojen jälkeen olen huomannut, että kiinnitän mainoksissa enemmän huomiota stailaukseen kuin itse tuotteeseen. Analysoin kuvia omien havaintojeni kautta ja yritän oppia myös niistä. Haluaisin hyödyntää oppimaani enemmän ja useammin, mutta valitettavasti vapaa-aikani on tällä hetkellä rajallista. Kun stailaus- ja kuvausinto iskee, voin tehdä sitä vaikka ruoanlaiton yhteydessä...



Visuaalisen myynnin ja markkinoinnin apuvälineinä toimivat Pinterest ja CanvaPro

Haen visuaalisia ideoita kaikkialta ympäristöstäni. Minulla visuaalisen myynnin ja markkinoinnin innostuksen apuvälineinä toimivat Pinterest ja CanvaPro. Pinterest on minulle ehdottomasti sellainen paikka, josta haen sekä kuvausaiheideoita että vinkkejä valokuvien ottamiseen. Viime aikoina minua on alkanut kiinnostamaan myös videot, mutta toistaiseksi pysyn vielä stillkuvissa.  CanvaPro:lla saan työstettyä monipuolista materiaalia ja paikkana se on melkoinen "visuaalisen materiaalipankin runsaudensarvi".


Minkälaista kuvamateriaalia yrityksellä on käytössä?

Ei ole ihan sama minkälaista kuvamateriaalia yrityksellä on  käytössä mainonnassa ja sosiaalisessa mediassa. Kuvat pysäyttävä ja herättävät mielenkiinnon. Kuvien käyttämiseen kannattaa oikeasti panostaa ja tarvittaessa kääntyä ammattilaisen puoleen. Hyvät kuvat kertovat tuotteesta ja yrityksestä. Sanonta "yksi kuva vastaa tuhatta sanaa" pitää tässä kohtaa ehdottomasti paikkansa. Parhaimmillaan niillä luodaan (ostohalun lisäksi) tunnelmaa, mielikuvia tai tarinaa, joka jää mieleen. Vaikka minulla on jo jonkinlaiset valokuvaustaidot, yrityskuvissa olen panostanut myös laadukkaisiin ammattilaisten ottamiin valokuviin. Toisinaan on perusteltua satsata enemmän kuviin, sillä hyvin suunnitellulla kuvapankilla saat monipuolista materiaalia yrityksen käyttöön.





Tällä hetkellä pystyn mukavasti yhdistämään sisustussuunnittelun, visualistina toimimisen ja valokuvaamisen. Olen päässyt kokeilemaan myös kuvausassistenttina olemista valokuvaaja Elli Halosen kanssa ja tätä työtä tekisin mielelläni enemmänkin. Viime kevään sisällöntuotannon opinnot täydentää vielä lisää omaa osaamistani, joten olen jo pitempään miettinyt, olisiko tässä jopa  STAILIAMO:n uusi palvelupaketti yrityksille...


...nähtäväksi jää.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

STAILIAMO:n kurssipaketti laajenee Aarrekartta-työpajalla

Olen jo pitkään työstänyt STAILIAMO:n palveluja ja tässä prosessissa olen jättänyt jonkin aikaa sitten sisustussuunnittelun pois. Palveluihin kuuluu edelleen sisustusneuvonta, asunto- ja tilastailaus sekä erilaiset kurssit .  Uusin tulokas kurssitarjontaani on Aarrekartta-työpajat, mutta mitä se on? Siitä kerron seuraavassa lisää. Elämme kiireistä arkea, jossa omille unelmille ja ajatuksille ei aina tunnu jäävän tilaa. Siksi on tärkeä pysähtyä ja antaa itselleen lupa unelmoida. Yksi tehokas tapa tuoda omat haaveet konkreettisiksi ja saada ne osaksi jokapäiväistä elämää on ns. aarrekarttamenetelmä, joka auttaa meitä manifestoimaan unelmamme. Aarrekartta-menetelmä on työkalu unelmiesi toteutumiseen Aarrekartta on visuaalinen ilmentymä omista unelmista. Se voi olla kollaasi kuvista, sanoista tai symboleista, jotka heijastavat asioita, joita haluat saavuttaa tai vetää puoleesi elämässä. Kartta toimii muistutuksena ja inspiraationa siitä, mikä on sinulle tärkeää ja se auttaa sinua pitäm...

Tekoäly apuna sisustusneuvonnassa ja yrittäjyydessä

Tekoäly tarjoaa sisustusneuvontaan ja sisustusalan yrittäjille tehokkaita työkaluja yritystoiminnan kehittämiseen. Tekoälyä hyödyntämällä voi parantaa esim. asiakaskokemusta, tehostaa työprosesseja ja kasvattaa yrityksen näkyvyyttä verkossa. Tässä postauksessa kerron, miten minä olen hyödyntänyt tekoälyä. Tekoäly sisustusideoiden ja inspiraatioiden lähteenä Tekoälypohjaiset työkalut, kuten kuvageneraattorit ja visuaaliset hakupalvelut auttavat löytämään trendikkäitä sisustusideoita nopeasti. Käytössäni ovat Chat GPT ja Canvan tekoälytyökalut, josta jälkimmäistä käytän pääasiassa sisustuskuvien luomiseen. Tekoälyn tuottamat kuvat toimivat samalla tavalla sisustusideoiden ja inspiraatioiden  lähteenä, kuin Pinterestistä haetut kuvat, vaikka ne eivät olekaan todellisia kuvia.  Kuvien luonnissa on tärkeätä miettiä, mitä sanoja käytät "prompteina". Toisinaan (ja usein) tuotokset ovat epäkelpoja, mutta aiheita/sanoja tarkentamalla ja toistoilla tekoäly jaksaa luoda lukemattomia ker...

Sisustaminen on kompromisseja

Sisustaminen on usein haaveiden, arjen realiteettien ja budjetin välistä tasapainoilua. Jokaisella meillä on oma tyylinsä ja mieltymyksensä, mutta kodin sisustamiseen vaikuttavat myös elämäntilanne, kiinnostuneisuus ja taloudellinen tilanne. Miten löytää sopiva kompromissi näiden tekijöiden välillä? Elämäntilanne määrää prioriteetit Sisustuksen tarpeet ja toiveet muuttuvat elämäntilanteen mukana. Nuoren opiskelijan vuokra-asuntoon ei ehkä kannata panostaa yhtä paljon kuin oman kodin pitkäaikaiseen sisustamiseen. Pienten lasten perheessä sisustuksen pitää kestää kulutusta ja olla turvallinen, kun taas vanhemmalla iällä voi olla enemmän aikaa ja varoja panostaa laadukkaisiin kalusteisiin ja kodin viihtyisyyteen Kompromissi: Valitse ratkaisuja, jotka mukautuvat elämäntilanteeseesi. Esimerkiksi modulaariset huonekalut ja ajaton sisustustyyli voivat palvella useita vuosia. Samalla ne vahvistavat sisustamisen kestävä kehityksen periaatteetta, jossa sisustus tehdään pitkän aikavälin suunnitel...